Visa tiesa apie vandenį
Atnaujinta: 2018-01-17

lieknejimo akademijaŽmogus be maisto gali išgyventi iki dviejų mėnesių, o be vandens neišgyventų nė savaitės. Vanduo visuomet buvo svarbiausia išlikimo, sveikatos ir grožio sąlyga. Tačiau pastaraisiais metais vis daugiau ginčijamasi, kiek žmogus turi suvartoti vandens. Vieni teigia, kad per parą reikia išgerti 2 litrus gryno vandens, kiti įsitikinę, kad suvartojamas skystis nebūtinai turi būti vanduo, treti mano, kad žmogus turi gerti tik tada, kai ištrokšta. Kiek iš tiesų reikia išgerti vandens pasakoja „Lieknėjimo akademijos" specialistai.

 

Dviejų litrų vandens per parą mitas

„Įsitikinimas, kad per dieną reikia išgerti 2 litrus vandens yra kilęs iš amerikietiško posakio „8 uncijos vandens 8 kartus per dieną" (angl. 8 ounces of water 8 times a day). Viena uncija lygi maždaug stiklinei skysčio. Ne kartą vykdyti tyrimai nustatė, kad vidutiniškai per parą moterys skysčių suvartoja 2,5 litro, o vyrai 3 litrus. Taigi patarimas per parą išgerti du litrus vandens visuomenėje funkcionuoja daugiau kaip liaudiškas priežodis, o ne moksliniais tyrimais pagrįsta rekomendacija," - kalba sporto medicinos gydytojas, „Sports medicine solutions" įkūrėjas, „Lieknėjimo akademijos" lektorius Andrius Ramonas.    

Moksliniais tyrimais nustatyta, kad vyresnio amžiaus žmonės faktiškai suvartoja mažiau skysčių, tačiau nėra daugiau dehidruoti nei jaunesni. Taigi, skysčių poreikis labai priklauso ir nuo organizmo medžiagų apykaitos greičio, nuo asmens fizinio aktyvumo. Remdamasis šiais faktais A. Ramonas teigia, kad žmogui reikalingas skysčių kiekis yra individualus rodiklis.

Skystis - nebūtinai vanduo

nemesti svori„Lieknėjimo akademijoje ir Sveikatingumo savaitgalių užsiėmimuose dažnai susiduriame su klausimais apie išgeriamo vandens kiekį. Kaip ir dauguma sporto teorijų, taip ir šios teorijos, kiek, ką ir kada reikia gerti, kinta. Vieną savaitę atlikti tyrimai teigia viena, o kitą savaitę tyrimų rezultatai gali būti jau visai kitokie. Dabar rekomenduojame sužinoti būtino išgerti vandens kiekį pagal formulę: savo svorį (kg) padauginti iš 0,03 (30 ml). Taip gaunamas tikslus vandens kiekis, kurį žmogui reikėtų išgerti per parą. Į šį kiekį mes įskaičiuojame ir kelis puodukus arbatos," - pasakoja „Lieknėjimo akademijos" vadovė Lina Smaidrytė.                            

Pasak „Lieknėjimo akademijos" lektoriaus Andriaus Ramono, vartojant kietą maistą organizmas taip pat gauna nemažai reikalingo skysčio kiekio - iki 20 procentų. Žinoma, vaisiai, sriubos - ypač vandeningi. Prie bendro suvartotų skysčių kiekio prisideda net ir gazuoti gėrimai, arbata, kava, tik rekomenduojama, kad jie nesudarytų pagrindinio dienos skysčių raciono.

Skysčių poreikis

Sporto medicinos gydytojas Andrius Ramonas pasakoja, kad kūno skysčiai yra svarbus daugeliui žmogaus organizme vykstančių fiziologinių procesų: virškinimui, maistinių medžiagų pernešimui į ląsteles, „toksinų" šalinimui, gleivinių drėkinimui, sąnarių sutepimui - ir tai tik keletas pavyzdžių.             

Skysčių poreikis padidėja esant tam tikroms aplinkybėms: atliekant fizinius pratimus skysčiai prarandami su prakaitu; karšta oro temperatūra taip pat padidina prakaitavimą; aukštikalnėse (taip pat skrendant lėktuvu) daugiau skysčių prarandama su šlapimu bei dėl dažnesnio kvėpavimo; skysčių praradimas didėja ir sergant - dėl pakilusios kūno temperatūros, vėmimo ir kt.; nėštumas ar maitinimas krūtimi taip pat padidina skysčių poreikius.

suplonetiKada gerti vandenį?

Pasak „Lieknėjimo akademijos" specialistų per naktį mes iškvėpuojame apie litrą vandens, tad rytą reikia pradėti nuo stiklinės vandens, kad geriau jį įsisavintume į vandenį reiktų išspausti truputi citrinos sulčių ar įdėti mažą žiupsnelį natūralios druskos. Vandenį rekomenduojama gerti likus pusvalandžiui iki pusryčių, taip darbui paruošimas virškinimo traktas. Neretai pats mūsų kūnas siunčia signalą, kad metas atsigaivinti, tai troškulys, gerkite visada, kai tik jį pajuntate. Prieš pradedant intensyvią treniruotę irgi reiktų išgerti vandens, kad būtų iš ko susidaryti prakaitui. Taip pat pakankamas vandens vartojimas gali pagelbėti žmonėms, kurie skundžiasi vidurių užkietėjimu.

Vandens padauginti nevalia

Pasak gydytojo Andriaus Ramono, jei suvartosite per daug vandens, gali pasireikšti intoksikacijos simptomai: pakisti kūno temperatūra, pykinti, tekėti seilės, sutrikti koordinacija, atsirasti traukuliai, suglebti raumenys, skaudėti galvą.

sxc.hu. nuotr.

 

suliekneti

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Visi straipsniai

6 priežastys skubėti pas ginekologą

Jeigu jūs skundžiatės negalavimai lytinių organų srityje negalavimais - privalote apsilankyti pas ginekologą!

Afrodiziakai - aistringai nakčiai

Kokie maisto produktai turi lytinį portaukį ir aktyvumą skatinančių medžiagų?

Akių tinimas

Kodėl tinsta paakiai? Ką daryti ryte, jog pašalintumėte akių patinimą vos per 10 minučių?

Amiotrofinė lateralinė sklerozė (ALS)

Kas yra amiotrofinė lateralinė sklerozė, jos simptomai ir gydymas

Antsvorio metimo taisyklės

Dietos ir antsvorio metimo principai. Kaip atsikračius antsvorio jo vėl nesusigrąžinti

Apsisaugojimas nuo gripo, maisto pasirinkimas norint nesusirgti.

Gripo požymius ir simptomus panaikinti padės tai, ką valgote

Arbatos nuo peršalimų

Greitai paruošiamos, veiksmingos arbatos ir kitų šalių gėrimai, pajutus pirmuosius peršalimo simptomus.

Baseinai. Pavojai viešuosiuose baseinuose

Netvarkingai prižiūrimame baseine ar pirtyje jūsų gali tykoti sveikatai ar net gyvybei pavojingi mikroorganizmai. Pabandėme panagrinėti, kokie pavojai tyko baseinuose ir kokių priemonių pirmiausiai reiktų imtis.

Bikini sezono dieta

"Gelbėtojų" serialo žvaigždėms ši dieta leido palaikyti idealią figūrą

Blakstienos – kad žvilgsnis būtų kerintis

Blakstienų priauginimas: ar įmanoma ir be jo turėti dailias blakstienas?

INBEAUTY.LT - išskirtinio dizaino grožio priemonių internetinė parduotuvė. Mūsų prioritetas - suteikti aukščiausią aptarnavimo kokybę jums!
Masažas, kineziterapija, gydomosios ir grožio procedūros
Infekcinių, onkologinių, genetinių ligų, nevaisingumo, alergijos, patogeninių mikroorganizmų tyrimai
Natūrali produkcija, biologiškai aktyvios medžiagos, imunoreguliatoriai

Liaudiškos priemonės nuo podagros

Tinkamos liaudiškos priemonės kovojant su podagra.

Podagra

Podagros simptomai ir gydymas. Kokius vaistus naudoti sergant podagra? Kokią mitybą rinktis sergant podagra? Kokias prevencines priemones taikyti sergant podagra?

Kaip išsirinkti žuvų taukus?

Apie tai, kaip išsirinkti kokybiškus žuvų taukus, kodėl kartais būtina juos vartoti - visi atsakymai į šiuos klausimus šiame straipsnyje.

Kalorijų lentelė

Kas yra Kalorijos? Mėsos, pieno, žuvies, daržovių, vaisių ir uogų, saldumynų kalorijų lentelės.

Kasdieninė veido odos priežiūra

Kaip reika prižiūrėti veido odą, kad ji būtų visados idealios būklės, į ką reikia atsižvelgti renkantis kosmetiką, bei kokie ritualai privalo būti kiekvieną dieną veido odos priežiūroje? Atsakymus į šiuos, ir į kitus klausimus apie veido odos priežiūrą, rasite šitame straipsnyje.

Kojų sąnarių skausmas

Kojų sąnarių skausmas – traumos ar ligos požymis. Dažniausiai žmonės kreipiasi pas gydytojus dėl skausmo kelių sąnariuose, rečiau dubens ir pėdos sąnariuose.

Teisinga veido odos priežiūra

Patarimai, kaip teisingai rūpintis veido oda

Skydliaukės tyrimas

Kaip atliekamas skydliaukės tyrimai, skydliaukės sutrikimai ir ligos, požymiai, pasitikrinimas, skydliaukės hormonų normos

Odos priežiūra namuose

Veido, rankų, pėdų odos priežiūra ir procedūros namuose

Kaip gydyti slogą

Nors atrodo, jog sloga visi sergame vienodai, iš tiesų kiekvieno ji yra skirtinga. Skirtinga sloga - skirtingi ir jos gydymo būdai.